Skip to main content
search
0

Zo’n 80% van de Fortune-100 bedrijven vertrouwen op test als MBTI en QUINN om sterkere, effectievere teams en gezondere organisaties op te bouwen. Lees hieronder 3 redenen waarom MBTI zeker gebruikt moet worden bij het opbouwen van een onoverwinnelijk team:

  • Het samenstellen van teams: MBTI-resultaten vertellen je veel over hoe elk lid van je team graag werkt en met wie ze het liefst samenwerken. Managers die een team samenstellen kunnen MBTI-informatie gebruiken om ervoor te zorgen dat persoonlijkheidstypes niet met elkaar botsen en dat sterke en zwakke punten elkaar aanvullen. Je wilt niet iemand die strikt op de tijd let samen laten werken met iemand die ietwat laks is met deadlines, dit is nu eenmaal een formule die gedoemd is om te falen.
  • Het maakt de communicatie een stuk eenvoudiger: Iedereen die ooit manager is geweest, weet dat het altijd lastig is om rekening te houden met mensen. Als jouw teamleden hun eigen persoonlijkheidstype en dat van de andere teamleden kennen, zullen ze begrijpen hoe ze het beste met elkaar kunnen communiceren. En als manager kan je veel eenvoudiger kunnen communiceren met teamleden. Je begrijpt hoe elke persoon het beste werkt en wat ze nodig hebben om hun werk goed te doen. Zo weet je dat iemand die introvert is niet zijn ideeën zomaar schreeuwend kenbaar maakt bij een vergadering, hier is een andere aanpak voor nodig.
  • Het motiveren van medewerkers: Doorgewinterde managers weten dat je niet alle medewerkers op dezelfde manier kunt motiveren. Een aanpak die bij de een werkt kan net zo goed averechts werken bij de ander. Door te letten op type persoonlijkheid van een medewerker kan je inzicht geven over hoe je hem of haar aanstuurt en motiveert. Eén teamlid kan bijvoorbeeld een persoon zijn die logische en duidelijke redenen nodig heeft voor een opdracht, hij werkt wel op zichzelf zonder dat hij behoefte heeft aan een hele hoop feedback. Bij een ander kan het juist wel handig zijn om regelmatig feedback en waardering te geven, dit is een hele andere aanpak.

Benieuwd naar de andere 3 redenen? Lees dan De Blind Spot Awareness!